Start arrow Start arrow Słońce - nasz sprzymierzeniec czy wróg?
Menu główne
Start
Alveo
Szukaj w serwisie
Napisali o nas
O autorach
Poleć nas znajomym
Regulamin witryny
Polityka prywatności
Przyślij artykuł
Sondy

Osada Podzamcze Park - Chęciny - dla inwestorów

Polecamy

Zdrowy organizm

Alveo

Oczyszczanie organizmu

Zygmunt WilkowskiBiocybernetyk

Zygmunt Wilkowski

 

Zdrowe odżywianie

Choroby cywilizacyjne

Nieuleczalne choroby - jak je wyleczyć?

Jak pokonać nowotór złośliwy? Spraw, aby nowotwór, rak nie był dla Ciebie zagrożeniem!

 

Analiza mikropierwiastkowa - ankieta

 

 




"Postawa ignorancji nie zmienia nic w świecie zewnętrznym, jak również w świecie ignoranta." - Artur Nowak
Cytat dnia
Pokój na ziemi ludziom, a w niebie cisza gwiazd, grają anieli, świat się chlebem dzieli. świat ma dziś świąteczny blask…
Słońce - nasz sprzymierzeniec czy wróg?
13.07.2006.
Zbliżają się wakacje. Po długich miesiącach spędzonych w zamkniętych, sztucznie ogrzewanych pomieszczeniach nadchodzi czas wypoczynku i relaksu na przesyconym słońcem świeżym powietrzu. Radością napawa nas myśl o spacerach, pływaniu, leżakowaniu, wycieczkach rowerowych, jeździe konnej czy na rolkach, podczas których nasza skóra nabiera złotych odcieni. Jednak zewsząd dochodzą do nas ostrzeżenia przed słońcem. Liczne autorytety straszą nas zmarszczkami, opryszczką i oparzeniami, na które narażamy się, chcąc zbyt szybko upodobnić się do opalonej czekoladki. Co zrobić, aby bezpiecznie cieszyć się urlopem czy weekendem pełnym słońca?

Słońce jest nam bardzo potrzebne. Mówi się, że najlepszym kosmetykiem dla ciała jest ruch na świeżym powietrzu. Zrównoważona dawka słońca zapewnia nam uśmiech i dobry nastrój. Jednak jak wszystko w nadmiarze - również słońce może okazać się zabójcze, będąc przyczyną oparzeń, ekspresowego starzenia się skóry, opryszczki czy nawet raka. Stosują się do kilku prosty zasad nie tylko unikniesz przykrych konsekwencji, ale w pełni skorzystasz z dobroczynnego działania słońca, świeżego powietrza i relaksu!

1) Zanim wyjedziesz na urlop

Tradycyjnie już - zadbaj o zrównoważoną dietę. Oprócz ochrony zewnętrznej dobrze jest wzmocnić skórę "od środka". Spożywaj więcej warzyw i owoców, szczególnie bogatych w naturalne przeciwutleniacze - witaminy A, C, E, minerały takie jak cynk i selen oraz substancje roślinne - likopten, betakaroten i flawonaidy. Szczególnie bogate w przeciwutleniacze są owoce i warzywa o zielonym i pomarańczowym zabarwieniu.
Zażywanie leków, takich jak antybiotyki, środku antyhistaminowe oraz pigułki antykoncepcyjne może zwiększyć wrażliwość na promieniowanie słoneczne. Zasięgnij porady swojego lekarza, by dowiedzieć się, jaki poziom ochrony przeciwsłonecznej jest Ci w związku z tym potrzebny.
Cieplejsza pogoda zwiększa metabolizm, co przyczynia się do większej aktywności gruczołów łojowych. Być może częściej niż w innych porach roku będziesz musiała oczyszczać skórę, zabierz więc ze sobą łagodny środek ściągający lub tonik. Stosuj też znacznie częściej maseczki, nawet 2 x w tygodniu. Dobra maseczka pomaga głęboko poczyścić skórę i pomaga jej "oddychać". Doskonale sprawdzają się w tej roli zimna kwaśna śmietana lub jogurt. Również peelingi to doskonały sposób na piękna cerę. Wypróbuj mielone pestki awokado, mąkę kukurydzianą, płatki owsiane czy zarodki pszenne. Pamiętaj jednak, że zbyt częste zabiegi oczyszczające mogą spowodować zwiększenie wrażliwości skóry na słońce.

2) Podczas urlopu

Słońce i słona woda wysuszają skórę. Szczególnie podatna na ten efekt jest skóra twarzy, szyi i dekoltu. Zastanów się, więc, czy warto narażać się na efekty, których być może później nie będzie można cofnąć. Jakie efekty? Będąc na plaży rozejrzyj się dookoła - na pewno dostrzeżesz amatorki corocznej mocnej, brązowej opalenizny, tyle, że z większym, bo kilkunastoletnim i więcej dorobkiem w dziedzinie dodawania sobie lat i kłopotów.
Aby uchronić się przed oparzeniami, podrażnieniami czy opryszczką chroń głowę kapeluszem, a twarz i usta kremem z filtrem przeciwsłonecznym. Włosy także mogą ulegać poparzeniom słonecznym (fundujesz sobie ten sam efekt zbyt często używając suszarki) - tracą wtedy połysk i łamią się. To między innymi, dlatego zaleca się płukać je lekko chłodną wodą.
Nosząc szale i kapelusze chronisz się przed niekorzystnym działaniem słońca i wiatru. Znajdź jakiś ładny słomkowy kapelusz i niech tego lata stanie się on Twoim znakiem rozpoznawczym. Możesz przyozdobić go wstążką, kwiatami, muszelkami czy włóknami rafii w twoich ulubionych kolorach.
Stopy o tej porze roku są niemal ciągle odsłonięte, wymagają się więcej uwagi niż zwykle. Cotygodniowe zabiegi pedikiuru pomogą Ci wyglądać i czuć się wspaniale.
Podczas urlopu warto zamienić ciasne garsonki i szpilki na luźne ubrania z naturalnych materiałów. Nie brakuje ładnych, przewiewnych i niedrogich ubrań z lnu czy bawełny. Kto wie - być może spodoba Ci się na, tyle, że będziesz je nosić nie tylko podczas urlopu?
Jeżeli to możliwe unikaj długotrwałej ekspozycji na słońce w godzinach 11.00 - 14.00 ponieważ wtedy następuje najsilniejsza emisja podczerwonych promieni słonecznych, które wzmagają szkodliwe działanie promieniowania ultrafioletowego. Nadmierne opalanie bez ochrony może być przyczyną nie tylko oparzeń słonecznych, ale również długotrwałych podrażnień, a nawet raka skóry. Jeżeli lubisz leżeć "plackiem" na słońcu, rób to, ale stopniowo i z odpowiednią ochroną.
 
3) Kiedy już zdarzy się nieszczęście..

i Twoja skóra ulegnie poparzeniu zastosuj poniżej wymienione środki, które pomogą Ci złagodzić ból. Pamiętaj, że należy pić dużo wody, by organizm miał odpowiednią ilość wilgoci, a wtedy skóra będzie się szybciej goić. Stosuj polecane tu środki nakładając wprost na skórę lub dodawaj jej do letnich kąpieli. Niektóre z tych specyfików kogą powodować wysuszenie skóry. W tym przypadku stosuj kosmetyki nawilżające.
 
Oto środki łagodzące poparzenia słoneczne:
Łyżka octu wymieszana ze szklanką wody
Jogurt naturalny
Woda sodowa
Rozgniecione świeże morele
Soda oczyszczona rozrobiona z wodą na pastę
Maślanka
Świeże pomidory lub sok pomidorowy
Białe wino
Sok z ogórka
Sok z aloesu z kilkoma kroplami witaminy E
Mąką kukurydziana wymieszana z wodą na pastę

Raczej unikaj tłustych kremów z uwagi na to, że kumulują ciepło w tkankach i zamiast ulgi uzyskujesz efekt "smażonego bekonu". Jeżeli mimo zejścia ze słońca, chłodnego prysznica i zastosowania powyższych porad Twoje samopoczucie się pogarsza i np. pojawia się gorączka, koniecznie udaj się do lekarza. Nie trzeba chyba nadmieniać, że do czasu pełnej regeneracji naskórka, dalsze opalanie się jest zabronione.

Korzystaj ze słońca zawsze, kiedy masz taką sposobność. W Polsce jest go znacznie mniej, niż nam potrzeba - ciepło i słonecznie jest tylko przez 3-4 miesiące w roku. Jednak rób to z głową, tak, aby się nim cieszyć, a nie robić sobie krzywdę.

Źródło: e-kobiety.pl

Drukuj Wersja do wydruku Email Wyślij znajomym
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Tematy pokrewne
Nowości
Najczęściej czytane

R E K L A M AMiejsce na Twój link
Advertisement
© www.zdrowie.annet.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.